waarom heeft lenin trotski van de foto verwijderd?

er is een foto waar lenin een speech houd op hetBolshoi theater in moskou maar zeven jaar later is trotski die ook op deze foto verdwenen, nu weet ik dat dit fotomanipulatie is maar wat is er tussen lenin en trtski voorgevallen dat trotski niet meer op deze foto staat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Het was niet Lenin, maar Stalin die Trotski heeft laten verwijderen. Lenin is in 1924 overleden, waarna Stalin en Trotski (die elkaar toch al niet mochten) verzeild raakten in een strijd om de macht over te nemen. Binnen dat kader is onderhavige foto gemanipuleerd.

Zie bijgevoegde bron voor meer info.