Weet iemand een boek (mag ook engels zijn) dat gaat over de hele geschiedenis?

Ik had al eerder een boek waarmee er op volgorde de belangrijkste gebeurtenissen in de geschiedenis werd beschreven. Helaas ben ik de titel vergeten en het was niet een heel bekend boek denk ik. Maar ik zoek een boek dat eigenlijk over geschiedenis in het algemeen gaat. Dus dat het van het begin af aan tot nu wordt beschreven. Dus de romeinen, ww2, koude oorlog, maar ook over gebeurtenissen in andere werelddelen dus Azië ook. Niet alleen dus EU en de VS. Ik snap dat dit moeilijk is om te vinden en ik heb wel ren paar boeken gevonden maar die zijn niet helemaal naar wat ik zoek.

En dat boek dat ik al gelezen had weet ik de titel niet helemaal maar het heten iets zoals: 1000 jaren op aarde of 1010 jaren geschiedenis. Zoiets. Het ging over allerlei gebeurtenissen in de geschiedenis.

10 maanden geleden
1K
Amadea
10 maanden geleden
Vraag het in een bibliotheek bij de informatiebalie.
VraagNu
10 maanden geleden
Heb ik al gedaan maar bieb bij mij in de buurt is niet heel groot en had dus niet heel veel boeken daarvan.
jc54
10 maanden geleden
De hele geschiedenis in één boek? Dat moet dan een heeeel groot en dik boek zijn......
VraagNu
10 maanden geleden
Ik bedoel kort samengevat. Gewoon een of 2 bladzijdes. Want dat boek dat ik had gelezen had natuurlijk niet alles maar wel belangrijke gebeurtenissen.
tinus1969
10 maanden geleden
Zo’n boek is altijd een keuze, wat vind je belangrijk? Veldslagen? Koningen?

Het beste antwoord

Een boektitel die voldoet aan de omschrijving van vraagsteller is "1001 historische gebeurtenissen die onze wereld veranderd hebben". Samengesteld door Peter Furtado, geschreven door een internationaal team van historici, journalisten en wetenschappers en in 2018 door Librero uitgegeven. Een boek van 960 pagina's dat de belangrijkste historische gebeurtenissen sinds de oerknal overzichtelijk op een rij zet. Het geeft gedetailleerde en informatieve beschrijvingen van elke gebeurtenis en schetst de culturele, sociale en economische gevolgen op de lange termijn.
Amadea
10 maanden geleden
VraagNu
10 maanden geleden
Dit was hem. Dank u wel.
tinus1969
10 maanden geleden
Overigens is de belangrijkste historische gebeurtenis de uitvinding vd landbouw.