Hoe kan ik het jaar 2009 het beste beschrijven?

hoe gaat dit jaar beschreven worden in de terugblikken en in de geschiedenis?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie + 1

Het beste antwoord

Het jaar van de recessie (waarin banken weer terug naar hun oorsprong werden geroepen, omvielen en/of beter bonussen moesten verantwoorden)

Het jaar van de Mexicaanse grieppandemie, waarbij men de ernst zeer hoog inschatte, maar die tot dusver nog niet de vreselijke gevolgen heeft die men voorspeld had.

Het jaar dat Michael Jackson overleed op raadselachtige wijze (moord / geen moord) en daarmee een stukje muziekhistorie meenam.

Het jaar waarin de 'jaren nul' werden afgesloten en we verder kunnen gaan in de 'jaren tien' (oid).

Het jaar waarin President Barack Obama de nobelprijs voor de Vrede kreeg.

Het jaar waarin we wel / niet gaan besluiten of we de missie in Afghanistan voortzetten.

Het jaar waarin een politiekogel een hooligan raakte en doodde en daar veel commotie om gemaakt werd.

Het jaar waarin GoeieVraag.nl zijn opmars maakte en ervoor zorgde dat niemand meer onbeantwoorde vragen hoeft te hebben.

Kan nog wel meer bedenken, maar misschien kom je hiermee al een eind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

het jaar van de banken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het jaar waarin het klimaat ernstig onder de loupe werd genomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het jaar waarin 96.7% van de belangrijkste vragen zijn beantwoord.
Op een Nederlandse website.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door wie?
Hoe jij dit moet doen weet ik niet...

Ik kan je wel vertellen hoe ik het zou omschrijven en misschien heb je er wat aan voor je eigen omschrijving...

Ik zou 2009 omschrijven als een hoopvol jaar, waarin prognoses achterwege bleven. De omzet stagneerde en potentiële klanten lieten het afweten. Maar ondanks dat is het een goed en vooral leerzaam jaar geweest. Waarvan het me is opgevallen dat sollicitanten vooraf al een uurloon claimen, waar een gemiddelde CEO jaloers op zou zijn. En dan erg verontwaardigd zijn als je hen duidelijk maakt dat zelfs het hoogste CAO salaris op ongeveer 25% ligt...

Evengoed is het een jaar geweest, waarin ik waarden en normen heb leren kennen die ter plekke overtreden werden. En ik heb me voorgenomen om gewoon door te gaan met ondernemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De opkomst van GV.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whahha +1
het jaar van economische malaise en bancaire malversaties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het jaar waarin de banken bijna omvielen.

En het jaar waarin Michael Jackson overleed.
(en voor mij persoonlijk ook Ramses Shaffy en Mercedes Sosa).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het jaar van de aanslag op de Oranjes.

Het jaar van de eerste zwarte Amerikaanse president.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het jaar waarin wij weer eens even bewust werden van ons vertrouwen in de banken. Al ons zuur verdiende geld werd gestort en door maar te blijven investeren en bonussen van de banken is het eens even goed misgegaan.
Dus weg ons volledige vertrouwen in de banken.

Maar het jaar 2009, ondanks alles zijn er vele momenten geweest waarin we blijdschap, verdriet en alle goede momenten toch weer hebben mogen koesteren. En leuke en lieve mensen hebben mogen ontmoeten op GV.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+lora,ik vind het leuk om te gven met jou en vele anderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 snik ;-)
Het (eerste) jaar waarin we in dit millennium in een financiële crisis werden gestort dankzij de inhaligheid van zichzelf verrijkende bankdirecteuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het jaar waarin de financiele crisis door de media werd opgeblazen tot een enorme 'angstgegner'. Maar minister Bos redde de banken door bij te springen met diverse miljarden. Tevens werd de crisis door diverse bedrijven misbruikt om van hun overtollig personeel af te komen.

Maar ook bij uitstek het jaar waarin een normale griep grootse vormen aannam in de vorm van een Mexicaanse variant. Ook hier werd de media ingezet om alle burgers gedwee een spuitje te geven om een ware pandemie te doen voorkomen.

Verder was het het jaar van de aanslag op het Koningshuis, waarbij een doorgedraaide man een aantal mensen mee de dood in sleepte door op hen in te rijden tijdens de alom gewaardeerde Koninginnedag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het eerste jaar na de financiele wereldcrisis en het begin van een economische crisis met gigantische werkloosheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het jaar van de realiteit, de realiteit dat banken stervelijk zijn, en oorlogen onstervelijk. Het jaar voor het klimaat en alles daartegen. Maar vooral het jaar van de ultieme integratie in de vorm van Barack Obama, die de oorlog verbannen of omarmen zal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die ons in het voorBijgaan raakt'

Geluk hebben geldt niet. Geluk krijg je en je ervaart het, zodra je het herkent.

Met de kop naar beneden blijf je altijd ontevreden.

Succes.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hamsteren in 2009 ging het niet om geld ,dan ging het wel om koopjes door de crisis,er werden zelfs gloeilampen gehamsterd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het jaar van de bewustwording. Al het slechte is openbaar gekomen, aan het licht gebracht, de banken, de hebzucht, en de arrogantie.
Ook in 2010 zal dit proces doorgaan, zodat we langzaam zullen vervellen, en zullen openstaan voor de nieuwe tijd die komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zowieso is dit het jaar van een economische crisis.
Daarnaast kan je verwachten dat verdere jaren hele rijke (in de vorm van ontwikkeling) zullen worden.
Op gebied van wetenschap EN techniek en apparatuur.