De paus benoemd de bisschoppen. Hij wordt hierin uiteraard geadviseerd. Er wordt een lijstje opgesteld met drie mogelijke kandidaten, maar de paus mag vrij benoemen. Dat wil zeggen dat hij niet verplicht is om een kandidaat van het lijstje te kiezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om bisschop te worden moet je eens soort "bisschoppen-opleiding" volgen, waarbij je altijd onderaan als priester begint. Door ervaring en toestemming van hogere (bisschoppen, kardinalen en natuurlijk de paus zelf) kan je jezelf omhoog werken en uiteindelijk bisschop worden.