men deed het om rijkdom aan te geven. "kijk eens wat ik allemaal kan verwarmen!"
in kleine arbeidershuisjes vind je vaak lage plafonds...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij was dat een kwestie van status. In arbeidershuisjes uit vroeger eeuwen was het plafond juist heel laag om op bouw- en stookkosten te besparen. Als je een heel hoog plafond had moest je wel geld teveel hebben.