Die werden niet bevestigd, die werden er gewoon bovenop gelegd. Op de trapvormige ondergrond dus. Vermoedelijk 1 van de redenen dat de meesten in de loop der tijd zijn verdwenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het binnenste van de piramide bestond uit plaatselijke kalksteen en daarboven werd een laag van gepolijste kalksteen gelegd waardoor de piramide leek te glanzen in het zonlicht.
De top werd afgedekt door een deksteen (de Benben-steen), die mogelijk van goud was. De grieken noemden de steen het pyramidion. Vandaag de dag is die toplaag volledig weggesleten. De manier waarop ze gebouwd werd is echter nog een groot raadsel. De meeste geleerden denken dat de stenen naar boven werden gebracht via een heuvel van slijk en zand. Deze heuvel moet dan vele malen groter zijn geweest dan de piramide zèlf.