Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de link tussen: Guernica, de spaanse burgeroorlog, Franco en de tweede wereldoorlog?

In 1937 werd Guernica gebombardeerd door de Duitsers. mijn leraar zegt dat dit was om te kijken hoe effectief bombardementen werkten.

Wat is nou precies de link tussen Guernica, de dictator Franco, de Spaanse burgeroorlog en de tweede wereldoorlog?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
568
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Guernica"een aangrijpend schilderij van de schilder Picasso van het bombardement van de plaats in spaans Baskenland: Guernica over de waanzin van de oorlog.
heti s een vraag met een diepgaand en vergaand antwoord daarom deze link; http://nl.wikipedia.org/wiki/Spaanse_Burgeroorlog

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De enige link, die ik kan bedenken, is dat er onschuldige mensen werden gedood.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo'n link bedoel ik niet.
Bij de vrede van Versailles (1918) was Duitsland met zulke zware herstelbetalingen opgezadeld dat het land redelijkerwijs niet meer kon herstellen. Hitler zag als enige oplossing zijn schuldeisers te onderwerpen, maar had nog geen gelegenheid gehad om het moderne wapentuig uit te proberen.
Franco en Hitler hadden niet eens zoveel gemeen qua ideologie maar ze hadden wel een gemeenschappelijke vijand: de communisten. Dat was voldoende om een verbond te sluiten wat Hitler de gelegenheid gaf zijn luchtmacht uit te testen en Franco om zijn tegenstanders te demoraliseren.
Als Duitse bommenwerpers naar Guernica en terug konden vliegen dan konden ze ook de belangrijke vijand Engeland bereiken en dus kon na de inval in Tsjecho-Slowakije en Polen de strijd tegen de schuldeisers beginnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding