Hadden de romeinen vroeger een soort 'takelwagen', zie uitleg?

Hadden de romeinen vroeger een soort 'takelwagen' waarmee ze naar kapotte wagens toereden en die vervolgens repareerden?

Toegevoegd na 38 minuten:
Graag met bronvermelding

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Volgens mij hadden ze niet zoiets, ik heb geen bronvermelding maar gedurende mijn vier jaar geschiedenis studeren heb ik hier nog nooit van gehoord...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets wat onmogelijk is.

Hoe stel jij je eigen dan voor?

Een enorme kar met aan boord een complete smederij en houtbewerking?

Een takelwagen zoals afgebeeld in één van de Asterix en Obelix verhalen?

Ook dat was niet mogelijk, een dergelijk voertuig is namelijk niet op die wijze in balans te houden waardoor het slingert en niet te transporteren is.

Hooguit was er een platte kar waar de strijdwagen met vereende krachten op werd geladen om in het kamp gerepareerd te worden.

Bronnen van dingen die nooit bestaan hebben zijn niet te geven.