had hannibal of alexander de grootste overwinning?

mijn buurman en ik hadden gister een discussie over wie nou de grootste veldslag had in de tijd dat er alleen nog maar zwaarden enzo waren, en dus niet oorlogen als WW1 & WW2.

en beiden hadden we iets gezien op national geographic over een groot leider die het record had met grootste veldslag.

alleen ik denk Hannibal, die 48.000 romeinen doden, met zijn leger net boven Rome. maar mijn buurman zei dat Alexander de grote het record had met 70.000 doden, maar dit is niet te vinden op het internet

na veel ge google, en het raadplegen van mijn geschiedenis lerares ben ik er nog steeds niet achter wat en wie nou de grootste veldslag was

dus is er iemand die hier veel van af weet, en mijn ( misschien met veel details? ) kan vertellen wie dat nou was en hoeveel slachtoffers er zijn gevallen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik vind het een erg relatieve vraag.
Er is niet DE beste overwinning qua nummers.
Want er zijn altijd andere omstandigheden die belangrijk zijn.
Hannibal is met zijn leger in de winter over de Alpen getrokken, heeft een groot deel van zijn resterende leger bij elkaar gehouden en nieuwe gerecruteerd. Vervolgens versloeg hij de ene naar de andere romein.
Eigenlijk de enige persoon voor wie de Romeinen echt bang zijn geweest. Hij had immers zo Rome in kunnen nemen, niets kon hem stoppen.
Tot uiteindelijk de slag bij Zama
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hannibal is verslagen door een keizer bekend als de treuzelaar (uit het west-romeinse rijk). Alexander de grote is minder duidelijk verslagen. dus ik denk Alex :)