Is het verhaal van Shaka Zulu nu op waarheid gebaseerd?

Staat op wikipedia wel ongeveer hetzelfde als wat er in grote lijnen in de film gebeurt, maar een legende hoeft toch niet altijd waar te zijn of mis ik nu iets?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is gedeeltelijk waarheid een beetje romantiek en verfraaien maar er is wel degelijk sprake geweest van een sterke zulu stam die de engels heeft verslagen en geheerst heeft over afrika