Waarom hadden de terroristen het WTC uitgekozen (9/11)?

Dit is voor een werkstuk

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1. er moesten zo veel mogelijk doden vallen
2. makkelijk in te vliegen

Antwoorden (6)

Groot gebouw en er werken veel mensen in + hoog en dus (redelijk) makkelijk te raken met een vliegtuig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
New York is een grote stad met veel inwoners. Door zo'n hoog gebouw als het WTC als doelwit te gebuiken, zouden ze een groot aantal mensen raken. Niet alleen de slachtoffers en gewonden leden, maar ook hun familie vrienden en de gehele omgeving.
Zo bereikten de terroristen de hele wereld met hun aanslag, en dat was wat ze onder andere wilden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WTC waren de hoogste torens van de wereld, een status symbool dus. En behalve dat ze dus veel mensen zouden doodden zou je Amerika ook in het hart treffen door hun trots af te nemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WTC zegt het al, World Trade Center.
Deze gebouwen omvatte niet alleen veel werkende mensen, dus veel vliegen in één klap maar ook nog eens het financiële hart van Amerika.

Wikipedia quote:
Economische gevolgen:
Beurskoersen zakten onmiddellijk na de aanslag fors in. Vooral luchtvaartmaatschappijen en aan het toerisme verwante bedrijven leden enorme verliezen. Economisch herstel na de reeds ingezette kleine recessie werd door dit alles bemoeilijkt.

De financiële prioriteiten van de Amerikaanse regering werden verschoven. Een maand na de aanslag hadden 200 000 Amerikanen hun baan verloren, waarvan 100 000 in de vliegtuigindustrie. De Amerikaanse overheid presenteerde een stimuleringsprogramma. De beurs van New York werd heropend op 17 september 2001. Aanvankelijk was het zwaar weer voor beleggers, maar enkele maanden later waren de beurzen in het algemeen redelijk van de klap hersteld.

De totale schade van 9/11 wordt geschat op meer dan 20 miljard dollar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen ;-)
het hoogste gebouw van de wereld was eigenlijk die terroristen een doorn in het oog, want dit was een symbool voor de macht van amerika en de toppositie waarin ze zichzelf denken. wij hebben het hoogste gebouw. en inderdaad kan je daar veel doden maken, en is het in een grote stad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er waren veel mensen in dat gebouw en het was de bedoeling dat ze bekend zouden worden hierdoor nou meer als 7000 doden en iedereen nam hun serieus vanaf nu