Hoe kwam Duitsland ten val en sloten ze een wapenstilstand in de WOI?

Hoe kwam Duitsland ten val in de Eerste wereldoorlog, en hoezo besloten ze een wapenstilstand te houden (En met wie?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het overwicht van de amerikanen en engelse kwam door het inzetten van onder andere de eerste tanks. Hierdoor leden de duitser terrein verlies en werden ze uit eindelijk opgejaagd uit de loopgraven terug naar duitsland de eerste wereld oorlog had lang in een impasse gezeten door juist de loopgraven de tank door brak die. Duitsland bleef daarna niets anders over dan overgave aan de geallieerden.
12 jaar geleden
Met de val van Oostenrijk-Hongarije wisten de Duitse generaals Hindenburg en Ludendorff dat het afgelopen was. Het moreel in het Duitse leger zakte tot een dieptepunt. Al niet te meer omdat de geallieerden met de Oostenrijkers overeen waren gekomen dat men troepen vrij mocht verplaatsen over het grondgebied: de hele Duitse zuidelijke landsgrens lag hiermee onder gevaar van invasie door de geallieerden. Bovendien waren de Duitse offensieven een maand of 2 eerder vastgelopen en bood de huidige situatie niets aan uitzicht op een overwinning. De Duitse legers hadden uiteindelijk aan alles gebrek en er dreigde revolutie. Bij monde van generaal Wilhelm Groener lieten zij de keizer weten dat zij niet langer op de trouw van het Duitse leger konden rekenen. Een verstijving van de weerstand in Vlaanderen was maar schijn: er was aan alles gebrek, tot uniformen toe. De Duitsers begonnen zich terug te trekken uit België en gaven uiteindelijk zelfs gebieden op die men 4 jaar lang had bezet. De geallieerden boekten immense terreinwinsten.

zie ook bijgevoegde link:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eerste_Wereldoorlog#Het_einde
fremar