Waarom is Jhon f kennedy vermoord?

En waarom is dit zo belangrijke geschiedenis. Ik weet er niet van af. (waarschijnlijk niet goed opgelet bij de geschiedenislessen)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

De 'dader' was misschien Lee Harvey Oswald, helaas werd deze man al snel vermoord door ene Jack Ruby. Deze schutter werd een week later ook weer vermoord. Hiermee kon de politie destijds dus niks bereiken, dat wierp gedachtes op over een tweede en misschien wel in derde schutter in Dallas. Hele theorieën kwamen op gang over de verdwaalde kogels die naast Kennedy ook zijn vrouw getroffen zouden hebben. Ik denk dat het een actie was van meerdere personen, maar dat het geen hoger politiek doel diende zoals voorgesteld in de vele complottheorieën. Kennedy was in ieder geval niet zo geliefd en goed als hij later is voorgesteld.
Er wordt gezegd dat de moord op Kennedy erg belangrijk was omdat de Amerikanen daarna grootschalig in Vietnam de oorlog aanvingen. Dat is deels waar, want ten tijde van Kennedy's presidentschap zaten er ongeveer 75.000 soldaten in Vietnam en een jaar na zijn dood liep dat aantal verder richting de 200.000. Kennedy had de plannen om de soldaten terug te trekken, maar hij was ook niet dom, want hij wist evengoed als zijn opvolger Johnson dat als de soldaten vertrokken zijn presidentschap snel voorbij was omdat het volk dat als een verlies van de oorlog op zou vatten. In Nederland vind men de moord erg belangrijk omdat men in Europa een diepe bewondering voor JFK had, daar hij als de politiemacht van de wereld op wilde treden en daarmee ook Europa een veilig gevoel gaf.
Hoe het ook zat, we zullen moeten wachten tot 2017 wanneer de FBI vertrouwelijke informatie over de moord openbaar zal maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Harvey lee oswald heeft hem vermoord.. De reden is nog altijd beetje onduidelijk... De 1 zeg politieke redenen, de ander weer omdat hij erg corrupt was. Je zou voor de grap es de nieuwe dvd serie van The Kennedys moeten kijken!! Vond t ook intressante materie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is sowieso onduidelijk of hij de president heeft vermoord, het schijnt dat de overheid van Amerika er zelf achter zat. Maar dit zijn allemaal theorieen en er zijn er maar een paar die de waarheid kennen.
laatst een hele uitleg over gehad.
je hebt vast gezien op welke brute wijze hij was vermoord in 1963.

Inderdaad weten ze niet waarom die ''gek'' het heeft gedaan. John was een geliefde president, en het volk had er een goede president aan. De vrouwen vonden het zowaar ''een knappe man''

John was een echte vechter voor het westen. Misschien heeft degene die hem heeft vermoord het niet fijn gevonden dat hij zo met het westen bezig was en niet met de rest van de wereld. met zijn uitspraak ''ich bin ein berliner'' maakt hij duidelijk dat hij achter de westerse wereld staat, en hen steunt.

De moordenaar is opgepakt, maar zelfs zijn ze NU nog bezig met een onderzoek.

Echt weten zullen we het denk ik nooit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WAAROM hij vermoord is is je vraag.

Dat houdt mensen al heel lang bezig.

De officiële redenatie kun je hier nalezen: http://en.wikipedia.org/wiki/Assassination_of_John_F._Kennedy

Maar... er zijn talloze "conspiracy" threads ontstaan waar theorieën worden geopperd over het "waarom" , omdat je vraag is , de complete lijst met tientallen verschillende scenario's:

http://en.wikipedia.org/wiki/John_F._Kennedy_assassination_conspiracy_theories

De laatste tijd is de conspiracy dat Bush Kennedy heeft vermoord erg populair op YouTube (disclaimer: een conspiracy is een theorie van een minderheid) :

- http://edward.de.leau.net/daily-links4-20081228.html

filmpje:

- http://edward.de.leau.net/jfk-ii-assassination-study-many-ties-to-the-bush-crime-family-20081216.html