Ik zoek de naam van een boek, eigl. een kinderverhaal dat gaat over een broer en zusje, allebei wees, die ook van elkaar gescheiden raken.

Ik weet nog maar weinig van de plot helaas. Een medallion met daarin een foto van het broertje (of zusje, of één van de ouders?) speelde ook nog een rol.
Herkent iemand dit verhaal adhv. deze helaas beknopte gegevens? Gokken mag ook, ik kan het altijd natrekken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Over twee zusjes is een verhaal geschreven in
Twee zusjes / Marilyn Sachs. Brugge : Vanhaecke, 1995. Nadat twee zusjes (3 en 5 jaar oud) hun ouders verloren hebben bij een auto-ongeluk, komen zij terecht in twee verschillende gezinnen. Molly (jongste) bij een familie in een eenvoudig milieu; Beth bij rijke pleegouders. Wat zich rond het ongeluk en in de periode erna heeft afgespeeld, komt 8 jaar later tijdens een nogal dramatisch bezoek van Beth aan Molly boven water. Zij hebben elkaar al die jaren niet gezien.
Vert. van: What my sister remembered. - New York : Dutton Children's Books, 1992.

Toegevoegd na 17 minuten:
Nog een ander boek gevonden:
Still waters / Jennifer Lauck. New York [etc.] : Pocket Books, cop. 2001.
In deze roman vol herinneringen over haar jeugd, de groei naar volwassenheid en het zoeken naar de diepere achtergrond van haar bestaan, beschrijft de auteur de trauma's, die zij vanaf haar tiende jaar meemaakt als weeskind. Gescheiden van haar broer Brian wordt ze uiteindelijk geadopteerd door haar tante Peggy en oom Dick. Een tijd van leugens, geheimen, eenzaamheid en vechten voor elk bestaansrecht breekt aan. Maar Jenny houdt haar doel voor ogen, studeert journalistiek en gaat vroeg zelfstandig wonen. Dan begint de zoektocht naar waarheid, haar wortels en de raadsels rond haar broer Brian. Zal Jennifer de moed vinden om, ondanks alle tegenslag, deze zoektocht te beginnen en de geheimzinnige band die Brian, haar ouders en haarzelf heeft samengebonden, te doorgronden en te integreren in haar leven?
Amadea