hoe heet dit kinderboek waarbij je een eendje moet zoeken?

het was een zoekboek waarbij je verschillende dingen op een pagina moest zoeken, die ik zo'n 12 jaar geleden had.
behalve dat het afspeelde tijdens het dagelijkse leven van een gezin: dus ontbijten, winkelen, etc weet ik er niet veel meer van.
ik weet alleen nog dat op elke pagina een rubber eendje zat verstopt

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (1)

"De eerste duizend woorden", geschreven door Heather Amery en met tekeningen van Stephen Cartwright en Mike Olley.

Holland B.V., Uitgeversmaatschappij
september 2013
ISBN10: 9025112293
ISBN13: 9789025112295

Kijkboek met onderwerpen en handelingen uit de belevingswereld van het jonge kind om aan te wijzen en te benoemen. Ze worden uitgebeeld in een omkaderde tekening over twee bladzijden en in de kantlijn staan losse woorden met een afbeelding erbij; ook moeilijker woorden als 'kaartjesautomaat' en 'injectiespuit' zijn opgenomen. Tussendoor enkele pagina's met losse, kleinere tekeningen en aandacht voor tellen (tot twintig), kleuren, vormen en tegenstellingen. Een alfabetische woordenlijst besluit deze uitgave. De tekst is gedrukt in een schreefloze letter. De veelkleurige, ietwat karikaturale illustraties zitten vol grappige details. Zo zit in iedere grote tekening een eendje verstopt. Een prentenboek met diverse gebruiksmogelijkheden: voor de kleuter als zoekplaten- en aanwijsboek, voor het kind dat gaat lezen en voor buitenlandse kinderen om aan de hand van het voorwerp in combinatie met het afgedrukte woord Nederlands te leren. Vanaf ca. 4 jaar.

of

"De eerste honderd woorden", geschreven door Heather Amery en met tekeningen van Stephen Cartwright.

Holland
maart 2009
ISBN10: 9025109144

Aanwijsboek voor jonge kinderen. Er is steeds een dubbele pagina met een kleuren-illustratie met als onderwerp een plaats of handeling, b.v. de woonkamer; het park; afwassen of spelen. Onderaan de bladzijde staan verschillende woorden in een vetgedrukte blokletter met een afbeelding erbij. Deze kleine afbeelding is terug te vinden in de illustratie. Ook kleuren komen aan bod en tot slot wordt er nog iets aan tellen tot vijf gedaan. Achterin staan op twee pagina's lijsten met woorden en afgebeelde voorwerpen, los van elkaar. Sommige zaken doen Engels aan, maar dat lijkt geen overwegend bezwaar. In iedere tekening zit ook nog een eendje verborgen. De tekeningen hebben iets weg van cartoons. Er staat ontzettend veel op een plaatje: aan een kant bemoeilijkt dat het zoeken, aan de andere kant is er veel te zien. Het lijkt een vrolijk bruikbaar boek.

Toegevoegd na 34 minuten:
Hier http://www.bol.com/nl/p/de-eerste-honderd-woorden/666747160/ vind je een aanbieding van de eerste druk van het boek, uit 2001 (tweedehands).

Misschien kan je ook aanbiedingen vinden van oude drukken van deze boeken op de website www.boekwinkeltjes.nl.
Antoni