Hoe heet het boek over de kat Bastet, die een reis maakt van Egypte? Jaren 80 boek.

Ik zoek een boek voor mijn moeder. Het gaat over de kat Bastet en er wordt waarschijnlijk een reis gemaakt tussen Egypte en een andere plaats. Het boek komt waarschijnlijk ergens uit de jaren 80
Het is overigens een kinderboek

10 maanden geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Mogelijk betreft het "De kat kwam weer" van Maria Jacques. Verschenen in 1981. Dit is een jeugddetective die is opgebouwd rond het telepathische contact tussen de paranormaal begaafde Anja en een Egyptische kat.
. . .
Aanvulling dankzij de reactie van SimonV:
Elke avond komt een gele kat het huis van Tom en Veerle binnen en elke ochtend is ze weer spoorloos verdwenen. De kinderen ontdekken dat de kat Bast(aard) dezelfde is als het kostbare beeld van Basti, de oude Egyptische godin van vreugde en dans. Dit beeld is verdwenen uit het museum waar vader werkt als bewaker en zij hebben de gang ontdekt die hun huis en het museum verbindt.
Toegevoegd op 22 juli 2023 15:32: tekst
Plaatje bij antwoord
Amadea
10 maanden geleden
SimonV
10 maanden geleden
Wat je antwoord nog zou kunnen ondersteunen is dat de kat Bast heet, dezelfde als het beeld van Basti, de oude Egyptische godin van vreugde en dans.
Rianna
10 maanden geleden
Heel erg bedankt voor de suggestie en het komt ook zeker dicht in de buurt, alleen is de kat de hoofdpersoon van het boek en praat hij ook met andere katten. Ook qua kaft komt het zeker wel in de buurt!