Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat als er geen eerste druk op tekeningen staat, heb je dan de originelen (1891)?

Ik heb (denk ik) een uniek stuk gevonden.
zijn 40tal franse stripverhalen van 1 pagina groot, zijn gebundeld in een kaft maar nergens staat er eerste druk of uitgever... heb al beetje opgezocht en bij alle foto die ik terug vind staat er wel een soort van volgnummer (dat ze die tekeningen ergens konden sparen ofzo)

al is de kans heel klein, je weet maar nooit...

Picture for question
4 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Meestal staat een druk aan de achterkant van de Franse titel pagina, helemaal onderaan in kleine letters. Staat er echt niets over de editie, dan betreft het de allereerste druk.
Van René Lacker zijn al heel wat veilingen geweest en de originelen zijn erg gewild. Het feit, dat op jouw pagina staat René Lacker 91 (slaat op 1891) en de aquarel-achtige aanblik van de afdruk doet sterk vermoeden, dat het om een origineel gaat. Echt uitsluitsel kan je pas hebben, als je bij een expert langsgaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding