ff letterlijk vertalen van de bron. heb de film zelf niet gezien btw.

De 74e Honger spelen arena bevatte bossen, beekjes, weiden, zwembaden, een korenveld, grotten, en een meer. Een groot deel van de tributes maakten er goed gebruik van, zoals Peeta en zijn camouflage, Thresh en zijn tarweveld, Katniss en de Rue met hun bomen, en het Career Eerbetoon met hun meer. Deze arena was vrij saai in vergelijking met andere arena's gebruikt in The Hunger Games, maar was echt enorm, en het zou een tribute enkele dagen duren om van het ene uiteinde van de arena lopen naar de andere. Ergens diep in het bos was een grot waar Katniss en Peeta verbleven toen Peeta zwaar gewond raakte.

De Tributes lanceerden rond de hoorn des overvloeds, die op een vlakte in het midden van de grote arena stond.

Sommige van de muttations die in de arena waren tracker Jackers - die hielpen Katniss om te proberen een carreer en wolf-achtige muttations uit te schakelen - deze werden niet gezien totdat alleen Cato, Katniss en Peeta de enige overgebleven tributes waren. Er waren ook veel mockingjay nests hoog in de bomen.

Na het einde van de oorlog werd de arena vernietigd en gedenktekens voor de gevallenen tributes werden gebouwd in de plaats.