hoeveel en welke prijzen heeft Anne Frank gewonnen met het achterhuis?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.8K
ItisILeClerc
11 jaar geleden
heel weinig...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeg Roos90, vind je dit niet een erg smakeloze vraag?

Het beste antwoord

Geen. Het zou in zekere zin ook vreemd zijn om na je dood prijzen te krijgen voor een dagboek dat je voor jezelf schreef. Helemaal niet met de bedoeling om het als boek te laten uitgeven. Gelukkig is dit wel gebeurd, want daardoor kunnen mensen over de hele wereld lezen hoe het was om als tienermeisje ondergedoken te moeten wonen.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ze het voor zichzelf schreef en niet om te laten uitgeven, klopt niet helemaal. Het was in eerste instantie wel begonnen als gewoon dagboek voor haarzelf, maar later hoorde ze op de radio over iemand die van plan was na de oorlog dingen te gaan publiceren die de onderdrukking goed duidelijk maken, zoals dagboeken en brieven ed. Ze wilde daaraan meewerken door ook haar dagboeken de laten uitgeven en heeft toen zelfs een groot deel ervan herschreven met dat doel. De versie die uiteindelijk is uitgegeven is geloof ik samengesteld uit delen uit beide versies.

Andere antwoorden (1)

De waarde is niet literaire, maar historisch. Anne was (nog) geen goede schrijfster. Ze was maar een kind. Het belang van het boek is om inzicht te krijgen in het leven van ondergedoken joden in de WO2