Wie weet een Engels boek voor een boekverslag?

Ik zit in de derde klas vwo en ik heb een boek nodig voor mijn boekverslag voor Engels. Ik weet er alleen geen. Ik ben een meisje en hou wel van humor. Andere boeken vind ik ook wel goed.
Weet iemand dus een Engels boek voor een derdeklasser vwo wat goed te lezen is op dat niveau?
Oja, het liefst niet te dik, max. 200 pagina's ongeveer.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik heb het liefste een boek wat voor een kind van 15 jaar interessant is en wat je dan snel uitleest.
Romans vind ik niks, heb liever iets spannends, real life of humor.

Toegevoegd na 21 uur:
Bedankt allemaal voor de vele tips en aanraders!!
Ik heb uiteindelijk gekozen voor Matilda van Roald Dahl. Ik was op het idee gekomen voor dit boek door de tip van arentz dat Roald Dahl goed wegleest.
Ik zal de andere tips bewaren voor een andere keer.

Toegevoegd na 21 uur:
Bedankt allemaal voor de vele tips en aanraders!!
Ik heb uiteindelijk gekozen voor Matilda van Roald Dahl. Ik was op het idee gekomen voor dit boek door de tip van arentz dat Roald Dahl goed wegleest.
Ik zal de andere tips bewaren voor een andere keer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Harry Potter
Narnia
Of pretty little liars, mijn persoonlijke favoriet Krijg het niet bij antwoorden verstuurd vandaar deze reactie.

Het beste antwoord

misschien iets te licht voor vwo, maar ik heb genoten van de verhalen van Roald Dahl...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

The boy in the stripped pyjama.
Ook erg handig dat ie in het Nederlands er ook is.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stripped pyjama? Volgens mij liep the boy niet te strippen, maar had hij een gestreepte pyjama...;-)
Rutge
12 jaar geleden
Sukkeltje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wel een goede tip, is ook een film van +1
The catcher in the rye (J.D. Salinger). Prachtig boek is dat.

Een heel beroemde Amerikaanse roman, een echte klassieker maar nog steeds heel goed te lezen en begrijpen. Komisch, maar ook een beetje tragisch.

Hier een heel korte beschrijving:

Holden, knowing he is to be expelled from school, decides to leave early. He spends three days in New York City and tells the story of what he did and suffered there.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Harry Potter
Narnia
Of pretty little liars, mijn persoonlijke favoriet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
The boy in the striped pyjamas leest heel makkelijk weg, is niet al te dik en volgens mij wel geschikt voor en boekverslag van jou niveau.
Mijn dochter heeft het ook gebruikt voor haar boekverslag engels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- The kiterunner (ook in het nederlands -> vliegeraar)
- The boy in the striped pyjama (ook in het Nederlands -> de jongen in de gestreepte pyjama)
Gaat over een zoon van een man die in een concentratiekamp werkt de zoon van de man raakt bevriend met een jongen die in het concentratie kamp zit.
- Bully
gaat over pesten

misschien heb je wat aan deze tips..
Succes..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Go Ask Alice, absoluut een aanrader
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Angus, thongs and perfect snogging van Louise Rennington, heel grappig (en ook verfilmd..)!

13 reasons why van Jay Asher, heftig boek over een meisje dat zelfmoord pleegt en haar verhaal nalaat aan degenen die daar een rol bij hebben gespeeld.
De nederlandse uitgave heet trouwens ook 13 reasons why, dus dat zoekt wel een beetje onhandig..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je leraar engels weet een boek voor je boekverslag, op school hebben ze een lijst met boeken, en als het goed is kent je leraar die. en weet ook welke boeken aan die eisen die je stelt voldoen. ik zou het aan hem of haar vragen:)

Toegevoegd na 1 minuut:
wat me trouwens wel een leuk boek voor je lijkt is the curious incident with the dog at night time.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan je "A Kiss before Dying" van Ira Levin heel erg aanraden.

Geen roman, erg spannend.
Het boek bestaat uit drie delen (in één boek, zo rond de 250 pagina's in totaal).

In het boek kijk je door de ogen van de moordenaar, een arme student. Hij wil snel, makkelijk rijk worden en wil tot elke prijs één van de dochters van een rijke fabrikant aan de haak slaan. Als dingen niet naar zijn zin lopen, dan vermoord hij haar en gaat naar de volgende dochter (tweede deel).

De eerste twee delen kijk je dus door de ogen van de moordenaar, je leeft met hem etc, maar je weet niet wie hij is, je kent zijn naam niet. Je weet dus niet of in het derde deel de laatste dochter de verkeerde vent treft of niet.

Heel knap geschreven, absoluut mijn favoriet van het literatuurlijstje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alleen " a kiss before dying", ook de andere boeken van Ira Levin lezen lekker weg!
"This perfect day", "Rosemary's baby" en "The Stepford Wives" zijn prima te lezen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, maar dit vond ik de beste.
(nu moet ik eerlijk zeggen dat ik This Perfect day niet ken)
Rosemary's baby was goed, het vervolg, Rosemary's son vond ik vrij waardeloos.