laatst las ik het boek kamp 14.en in dit boek stonden soms kleine cijfers achter een zin tussen de 1en 5 wat betekent dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk zijn dat noten.

Door middel van noten geeft een schrijver extra informatie die hij niet in de tekst wil vermelden, omdat deze extra informatie de lezer afleidt van het verhaal. Ook kan een schrijver met noten laten weten aan de lezer waar hijzelf de informatie die hij vermeldt, heeft gevonden.

De extra informatie is, in de volgorde van de nummers van de noten, te vinden onderaan de bladzijde, aan het eind van het hoofdstuk of achterin het boek (per hoofdstuk).

Als het geen noten zijn, geven de cijfers misschien informatie die voor de productie van het boek nodig was, maar voor de lezer nutteloos is.
Antoni