Ik zoek de titel van een kinderboek, uit begin jaren 70 (of ouder, maar toen was het in mijn bezit) ....... het Laos meisje

en om die .... gaat het dus
Schrijver weet ik ook niet.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Heb even gegoogled en bedoel je misschien; Thais het laosmeisje geschreven door Else van der Hoek.

Het meisje uit de bloemenvallei / door Ans van Breda. Alkmaar : Kluitman, 1960. In de Rhododendron-vallei in Laos, ver van de beschaafde wereld, leeft een Nederlandse arts met zijn vrouw, dochter Ank en aangenomen dochter Iris, een Lao-meisje. Omdat de strijd tussen Oost en West is ontbrand, besluit dokter Visser zijn gezin te laten evacueren. Door een schijnhuwelijk met een Amerikaan, denkt Iris veilig te zijn voor een rebellenleider, die meent recht op haar te hebben. Na een reeks van avonturen wordt de rebellenleider gepakt en volgt uit het schijnhuwelijk een happy end.

Bronnen:
Centraal Bestand Kinderboeken

Tweedehands is het te krijgen via boekwinkeltjes.nl: http://www.boekwinkeltjes.nl/uitgebreid_zoeken.php?schrijver=&titel=Thais+het+laosmeisje&overig=&tweedehands=1&nieuw=1

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100