Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik zoek de titel van een kinderboek, uit begin jaren 70 (of ouder, maar toen was het in mijn bezit) ....... het Laos meisje

en om die .... gaat het dus
Schrijver weet ik ook niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Heb even gegoogled en bedoel je misschien; Thais het laosmeisje geschreven door Else van der Hoek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Wauw, goed gevonden! Die is zelfs nóg ouder, uit 1954.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yes dat is hem, knap gevonden , mij lukte het niet He he kan ik weer rustig slapen
+1
Amadea
12 jaar geleden
Ook leuk misschien om te weten dat Else van der Hoek het pseudoniem is van Johann Damiaan Degreef. 't Is dus door een man geschreven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leuk amadea, nu kan ik verder gaan zoeken naar een exemplaar.

Andere antwoorden (2)

Het meisje uit de bloemenvallei / door Ans van Breda. Alkmaar : Kluitman, 1960.
In de Rhododendron-vallei in Laos, ver van de beschaafde wereld, leeft een Nederlandse arts met zijn vrouw, dochter Ank en aangenomen dochter Iris, een Lao-meisje. Omdat de strijd tussen Oost en West is ontbrand, besluit dokter Visser zijn gezin te laten evacueren. Door een schijnhuwelijk met een Amerikaan, denkt Iris veilig te zijn voor een rebellenleider, die meent recht op haar te hebben. Na een reeks van avonturen wordt de rebellenleider gepakt en volgt uit het schijnhuwelijk een happy end.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Tweedehands is het te krijgen via boekwinkeltjes.nl:

http://www.boekwinkeltjes.nl/uitgebreid_zoeken.php?schrijver=&titel=Thais+het+laosmeisje&overig=&tweedehands=1&nieuw=1
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding