aimabel, zelfs de grootste klootzak moet een bepaalde sympathie opwekken, waardoor mensen de persoon aardig gaan vinden, en willen weten wat ermee gebeurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er aan wat je hoofdpersoon moet gaan doen in het verhaal
zelf stel ik wel prijs op wat invoelend vermogen humor doorzettingsvermogen en een tikkeltje driftig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan wat de inhoud van het boek is. Een biografieverhaal vanuit het oogpunt van een nietsontziend zakenman laat je de hoofdpersoon geen altruïstisch karakter meegeven net zo min als een naïef meisje een doortrapte diva kan zijn. Of het einde moet heel verrassend zijn in de aard van ; " niets is wat het lijkt".
13 jaar geleden
Wat vooral belangrijk is, is dat je hoofdpersoon tijdens het verhaal iets aan persoonlijke groei doormaakt. En geef ze eigenschappen die er mensen van vlees en bloed van maken.
Niks zo irritant en saai als platte clichémensjes in boeken (witte magiers die 100% goed zijn, meisjes die altijd maar lief zijn, stoere helden die alles aankunnen en nooit in hun broek schijten van angst) tenzij je natuurlijk juist de platte clichémensjes belachelijk wil maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral ménselijke karaktereigenschappen. Mensen zijn complexe wezens. Niemand is alléén maar een engel of alléén maar een monster.

Aardige mensen bijvoorbeeld kunnen ook koppig en eigenwijs zijn, altijd klaarstaan als iemand anders in de problemen zit, maar vluchtgedrag vertonen als ze zelf problemen hebben, tot frustratie van anderen zolang mogelijk ontkennen dat er iets aan de hand is om uiteindelijk rigoureus door te pakken als het helemaal uit de hand loopt. En een hekel hebben aan katten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dat moet vragen, dan ben je waarschijnlijk niet een geschikte schrijver.
Immers, dat mag of zelfs moet de schrijver helemaal zelf bepalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij/zij moet een echt mens zijn.
Samenhangende karakterstructuur,