Hoe heet dit scifi boek?

Ik las dit boek toen ik 13 was, ik zat toen in de brugklas.

Het boek speelt zich rond het jaar 2050 af (of misschien was het 2150/2500), en iedereen heeft onsterfelijkheidspillen geslikt waardoor er niemand meer doodgaat. Er worden bijna geen kinderen meer geboren, het is verboden om kinderen te krijgen, maar de hoofdpersonen hadden wel een kind. En dat leverde problemen op. Er waren geloof ik elven en ondergrondsen en er was een soort probleem tussen de hoofdpersoon en de antagonist. Maar ik herinner me niet precies meer wat dat was, wel weet ik dat de hoofdpersoon naar een soort hoofdkwartier met een fabriek van onsterfelijkheidspillen moest waar zijn opa hem een rondleiding gaf. De antagonist was de eigenaar van dat hoofdkwartier en van de fabriek. Dat is wat ik me er nog van herinner.

Weet iemand toevallig hoe dit boek heet? Dan kan ik hem misschien ergens lenen en uitlezen. Ik herinner me dat de naam iets met Alfred of Albert ofzo was.

Het boek was ongeveer 500 bladzijden dik.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K
Amadea
6 jaar geleden
Hoe lang geleden zat jij dan in de brugklas?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ongeveer 5 jaar geleden zat ik in de brugklas.

Het beste antwoord

Gemma Malley heeft een trilogie geschreven met een vergelijkbaar thema bestaande uit de boeken The declaration (deel 1), The resistance (deel 2) en The legacy (deel 3). In het Nederlands zijn deze boeken getiteld De anderen en In de val. Van het derde boek is, voorzover ik kon vinden, geen vertaling.
Antoni
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het boek heette "In De Val." precies wat ik zocht. Bedankt voor je antwoord.
Antoni
6 jaar geleden
Leuk dat het antwoord juist is! Ik was er niet helemaal zeker van. Alfred of Albert komen overigens niet voor in de boeken, zo begrijp ik uit informatie op internet. Wel Peter en Anna. Misschien zijn de andere boeken ook leuk om te lezen! Of ook het andere werk van Gemma Malley.
Antoni
6 jaar geleden
Op deze foto http://www.gemmamalley.com/wp-content/uploads/2015/05/Slide2-GemmaMalley-Books.jpg van haar website vind je al haar boeken. Dit http://www.gemmamalley.com/ is de website van de schrijfster.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee, ik had de namen Alfred/Albert me verkeerd herinnert. Die hebben er niks mee te maken. Ik lees eigenlijk zelden boeken. Een lidmaatschap bij de bibliotheek kost €40,- (per jaar neem ik aan?) en de drie boeken nieuw kopen kan voor ongeveer €30,- dacht ik. Voordeel is dat ik ze dan permanent houd en ik hoef ze niet op tijd in te leveren. Wat zou jij doen, boeken kopen of lenen?
Antoni
6 jaar geleden
Ja, als je maar heel af en toe een boek leest, is zelf boeken kopen goedkoper dan ze lenen bij de bibliotheek. Een voordeel van naar de bibliotheek gaan is dat je daar min of meer vanzelf andere boeken vindt die ook leuk zijn om te lezen.