hoe maak je hier een goede beschrijving van (zie uitleg)

het gaat over het omschrijven van een draak.

en het moet op dit stukje ingaan: Op de plek waar eerst een nog een jongen stond, bevond zich nu een draak.

EIGENSCHAPPEN:
soort: Bos draak
kleur ogen: groen
huidskleur: rood
huidsbescherming: scherpe punten verspreid over lichaam/ vuur uit bek.
spreidwijdte vleugels: 12 meter
lengre draak: 6 meter

extra info mag bijverzonnen worden.

JULLIE HOEVEN HIER GEEN BESCHRIJVING VAN TE MAKEN (MAG WEL), MAAR IK WIL VOORAL WETEN HOE IK HIER EEN OMSCHRIJVING VAN GEEF

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hoeft niet zo te SCHREEUWEN!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sorry, mijn capslock stond aan (het ook even geen zien om uit te zetten)

Antwoorden (4)

Dat is helemaal afhankelijk van de stijl van je verhaal. Hou je alles kort en zakelijk, dan wordt het ongeveer zoals je hierboven beschreven hebt.

Een bloemrijke vertelling heeft het misschien over 'En plots was daar draak, zijn ogen zo groen als het gras bij een meer gezien in het eerste ochtendlicht na een frisse lente bui. Zijn huid rood als de fluwele loper in het kasteel waar de prins nog deze ochtend over gelopen had op weg naar zijn ontmoeting met het noodlot.

Enz. enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een jongen stond bij de "drakenboom "de boom die een ieder veranderde in een draak. Als hij rood werd in zijn ogen en zijn huidskleur rood werd betekende dat hij de liefde van zijn leven snel zou ontmoeten . Zijn spreidvleugels moesten 12 keer op en neer gaan hij rende door het bos ,voor hij zou opstijgen veranderde de draak weer in de jongen en stond voor het mooiste meisje van zijn klas . Hhahaa ze leefde nog lang en gelukkig ;-) leuke vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan het inderdaad vanuit verschillende invalshoeken doen. Moet het romantisch? Dan zoiets als in antwoord 1. Is je draak een bloeddorstige moordmachine die druipt van de adrenaline en meurt naar riool en zwavel? Beschrijf hem dan ook zo. Is het humoristisch bedoeld? Vergelijk hem dan met iets mafs (op hol geslagen reuzengasaansteker?) En als je er nou niet zo'n hele standaard fantasy-draak van wil maken, geef hem dan eigenschappen die je niet meteen bij een draak zou verwachten (lieflijk witte veren vleugels, slakkenogen op steeltjes, een geur van madeliefjes op een zonnige zondagochtend, straalmotoren)....
Leef jezelf uit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De draak leek regelrecht uit een verhaal in een boek te komen. En op mij af! Zo groot! Met zijn vleugels omspande hij wel 7 eiken. Het vuur uit zijn bek leek loodrecht uit de hel van zijn pantser op zijn rode rug te komen. Aan diverse punten, die als lansen er uitstaken zag ik de net nog als een kabbelende waterbeek krullende haren en het vlees van hem die net mijn dierbare metgezel op deze reis was nog, zo jong nog, zo schoon en nu al verslonden door een groen en weerzinwekken Beest en uit zijn bek kwam behalve rook, vuur en zwavel de vulkanische geur van rot, dood en verderf. Vlug besloot ik deze bladzijde om te slaan....

.....en daar was zij: als in mijn drom, teerbeminde prinses. in een fijn scharlaken kleed om haar ranke schouders geslagen, haar armen als een weide open, kom maar, kom maar, ik zal je een nieuwe Avatar geven....