Wat is de titel van het prentenboek over een stad met beren en een koala?

Deze vraag is hier al twee keer eerder gesteld, maar het goede antwoord is nog niet gegeven.
In een berenstad komt een koala te wonen. Tot grote schrik van de beren klimt deze 's nachts het dak op en zingt (ik ken de tekst niet helemaal uit het hoofd) "... op het dak / en zing van poep en pies en kak."
Uiteindelijk blijkt dat de koala slaapwandelde.
Wie kent dit prentenboek? Wat is de titel en wie is de auteur?

8 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

"Een beer op het dak!" van de Duitse schrijfster Gina Ruck-Pauquèt.

Titel: Een beer op het dak! Een Lotus prentenboek
Auteurs: Gina Ruck-Pauquèt, Anna Mossakowska
Uitgever: Lotus, 1978
ISBN: 9062909612, 9789062909612
Lengte: 26 pagina's

Vertaald door Gerda de Visser

Toegevoegd na 31 minuten:
De originele titel is "Der Koala-Bär". Het is ook in het Engels verschenen onder de titel "Oh, that koala!". Op deze websites https://openlibrary.org/books/OL4723320M/Oh_that_koala!, https://openlibrary.org/works/OL5052937W/Oh_that_koala! en http://www.goodreads.com/book/show/5025933-oh-that-koala staat deze beschrijving:

"A merry little koala almost forfeits his new home in a sedate bear community because of a rowdy sleepwalk."

Een vrolijke kleine koala verliest bijna zijn nieuwe huis in een rustige berengemeenschap als gevolg van rumoerig slaapwandelen.

Volgens die sites is het boek ook verschenen onder de titel "Oh la la, koala", misschien in het Spaans?

Toegevoegd na 45 minuten:
Die laatste titel zal de Franse titel zijn.
Antoni
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan niet missen. +
Musonius
8 jaar geleden
Inderdaad. Hartelijk dank voor dit antwoord.