Is het schrijven van een boek nog winstvol? En hoe zou je er dan buiten de verkopen winst uit kunnen halen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, het schrijven van een boek is niet winstvol.
Het schrijven van een boek is een hoop werk, vaak een lastig werk, vaak veel vooronderzoek en uitzoeken van dingen..........kortom:
Over het algemeen is het schrijven van een boek een zware klus.

Echter: als het een goed boek is wat veel mensen willen lezen, dan wordt het veel verkocht en dan kan de verkoop van dat boek wel winstgevend zijn.

Dat is niet te voorspellen.
Zelfs grote uitgevers begrijpen soms niet wat een boek tot een bestseller maakt.
Zoals dat "50 tinten grijs", wat nu een hype schijnt te zijn.
Dat is per ongeluk ontdekt.

Als zo'n boek eenmaal een succes is, dan zullen volgende boeken ook snel door een uitgever aangekocht worden.
Dan zal de schrijver gevraagd worden voor vanalles en nog wat en daarvan bepaalde betalingen krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

interviews, en vooral bij kinderboeken, alle dingen er omheen, poppen dekbedovertrekken, de hele merchandising dus
anneliez
11 jaar geleden
Er wordt tegenwoordig nog veel gelezen en het wordt nu ook verplicht op scholen (dat ze boeken van Nederlandse schrijvers moeten lezen) dus het is zeker winstvol. een andere manier om met het schrijven van boeken winst te maken is als er een film van gemaakt wordt maar dan moet het wel een goed boek zijn. je moet natuurlijk wel een goed boek kunnen schrijven en onthouden dat je niet altijd succes kan hebben.