Wie kent dit kinderboek over een muizenfamilie?

Het is niet Het Muizenboek of iets dergelijks. Ik heb natuurlijk gegoogled maar kan het niet vinden. Het gaat over een muizenfamilie die onder andere in een grote laars met ramen woonde en geloof ik ook een theepot of zoiets. Eén verhaaltje ging over een jongetjesmuis die een stukje van zijn staart miste. Het bloedde en hij moest huilen. Ik zou heel graag dit boek weer vinden. Ik ben ermee opgegroeid.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Amadea
10 jaar geleden
Stonden de teksten op rijm?
Antoni
10 jaar geleden
Ik ken het boek over de muizenfamilie niet, maar kan je een ander boek aanraden: "Kwak, de geschiedenis van een eendennest" van Clara de Groot, over het leven van een eendenfamilie. Ook een erg leuk kinderboek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus ook niet "Het grote muizenboek" van W. Schermelé ?
Met kabouter Diedel Dumpie ?
Amadea
10 jaar geleden
Hoe lang geleden ongeveer was het dat jij het boek(je) kende, Merman?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik boven een boek over een muizenfamilie. Het heet denk 1 jaar bij de muizenfamilie. Het meisje breekt haar poot en speelt heel graag blikfluit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is inderdaad Het Grote Muizenboek. Superbedankt! Nu nog een exemplaar ergens vinden. De enige die ik kon vinden mist een afbeelding die is weggescheurd...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De naam is me even ontschoten, maar het was zo'n geel boekje, toch?
Ik heb er ook naar gezocht, want het was mijn absolute favoriet. Kennelijk van meer mensen, want er zijn twee pachtige boeken uitgekomen diechierop gebaseerd zijn: Sam en Julia. De schrijfster heeft een echt huis nagebouwd van allerlei materialen, daar foto's van gemaakt en daar weer een verhaal bij geschreven. AANRADER!! Bronnen:
- http://hetmuizenhuis.nl/het-muizenhuis-sam-julia-het-grote-feest/

Antwoorden (1)

Het Muizenboek van Cinge Doorenbos? Vond ik fantastisch.

Toegevoegd na 27 seconden:
CLINGE Doorenbos