kan iemand mij het motto van het boek; Het Diner uitleggen (zie beschrijving)?

Het motto is afkomstig uit het filmscript van “Reservoir Dogs” (1992) van de regisseur Quentin Tarantino. Het is een dialoog tussen twee personages:
Nice Guy Eddy : “C’mon throw it in a buck”
Mr.Pink :”Uh-huh. I don’t tip”
Nice guy Eddy: “Whatdaya mean, you don’t tip?
Mr. Pink: I don’t believe in it.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.6K

Antwoorden (1)

Tip = Fooi Het hoofdstuk “Fooi” doet dienst als epiloog, waarin Paul na een aantal maanden de boel voor de lezer op een rijtje zet.
Fooi (ho 46)
Aan het begin van deze “epiloog” geeft Paul zijn idee over de vraag hoeveel fooi je aan een ober moet geven. Wanneer hij aan de ober vraagt om de rekening zegt deze dat de heer Lohman die al betaald heeft. Als fooi geeft Paul nu 450 € aan de gerant met de mededeling dat hij hem en zijn zoon nooit in de tuin van het restaurant heeft zien staan. Dit is het motto ,motto
korte tekst, boven een stuk geplaatst (of aan het begin van een boek), die er in het kort de bedoeling van aanduidt. Via het motto drukt de auteur meestal de hoofdgedachte van zijn werk uit; meestal is het motto een min of meer bekend citaat uit het werk van een andere auteur.
In dit geval Reservoir Dogs (1992) Nice Guy Eddy : “C’mon throw it in a buck” Mr.Pink :”Uh-huh. I don’t tip” Nice guy Eddy: “Whatdaya mean, you don’t tip? Mr. Pink: I don’t believe in it. Dit gaat dus over een Fooi.
Poging gewaagd;groet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal ok hoor.
het draait om het geven van een tip en Mr. Pink wil niet tippen omdat het zou moeten.
uit het script: I don't tip because society says I have to.
+