Waarom ligt het boek 'One second after' niet in de bibliotheek?

Op mijn zoektocht naar boeken voor de vakantie was een van mijn gewenste exemplaren 'One second after' door William R. Forstchen. Het was een bestseller bij de New York Times, dus ik ging ervan uit dat ik het boek zou kunnen lenen in de bibliotheek. Tot mijn spijt stond het boek überhaupt niet in de catalogus en na wat klikjes zag ik hem ook niet bij de grote(re)
catalogus van de OBA.

Waarom kan ik dit boek nergens lenen? Hij wordt wel gewoon verkocht in Nederland, heb ik gezien.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Amadea
9 jaar geleden
Je zult vast wel een verzoek tot aanschaf kunnen doen. Maar dan kun je het pas over een aantal weken lenen.
Amadea
9 jaar geleden
Amsterdam heeft er trouwens wel een Turkse vertaling van! Bir saniye sonra. http://bibliotheek.aquabrowser.nl/detail/William-R-Forstchen/Bir-saniye-sonra/Boek/?itemid=|universal/sru|urn:ppn:329891162&p=oba
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan zal ik nog even aan mijn Turks moeten werken, ik spreek nu ik er over nadenk geen enkel woord Turks...
Amadea
9 jaar geleden
Oh, maar om het te lezen hoef je de taal niet te kunnen spreken hoor ;- )
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geloof me, ik kom niet voorbij de eerste zin :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon rechts beginnen vanplaats links maar wel van boven naar beneden :-)
Amadea
9 jaar geleden
Je bent in de war met Arabisch, Deaal. Turks is gewoon van links naar rechts!
Computoon
9 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar een boek leest naar mijn mening wel wat makkelijker dan een tablet/E-reader. Ook is de bibliotheek vijf minuutjes fietsen, dus nog gezond ook! :)

Antwoorden (2)

De OBA heeft het boek nog wel, maar alleen een editie in het Turks. Mogelijk is het boek vroeger in de collectie aanwezig geweest (het boek dateert uit 2009), maar soms verdwijnen titels als ze niet worden teruggebracht, of oud en vies zijn. De titel is in het Engels niet in Picarta (de catalogus van de grote Nederlandse bibliotheken) terug te vinden. De dichtstbijzijnde bibliotheek die het boek in bezit heeft is de bibliotheek van Nottingham. (Worldcat).
Via de site Boekwinkeltjes.nl is de titel nog wel te koop in het Engels.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een bibliotheek koopt nu eenmaal niet elk boek dat gedrukt is.

Dat is nu eenmaal het nadeel van bibliotheken. Als je specifieke wensen hebt (herkenbaar probleem voor mij), zit er weinig anders op dan zelf kopen.