Een negatieve recensie: plaatsen op je website of niet?

Ik heb een eigen boek geschreven en in eigen beheer uitgegeven. Nu heb ik van de mensen uit de eerste zending gevraagd of ze een recensie willen schrijven. Nu heb ik voor het eerst ook een negatieve recensie geschreven, omdat het boek niet beschreef wat zijn verwachting was. Moet je deze dan toch plaatsen? Wat is wijsheid?

Ik heb nog geen recensie-pagina op mijn website, daar is dit nog maar de voorbereiding van namelijk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Altijd doen! Als ik ergens alleen maar positieve recensies zie vraag ik me altijd af of ze de negatieve verwijderen of gewoon niet plaatsen. Dat geldt voor vakanties, voor verkoopsites, voor éénmansbedrijfjes maar net zo goed voor boeken.

Wees niet bang dat het ten koste gaat van je afname, mensen willen soms juist een boek lezen na het lezen van een negatieve recensie om te kijken of ze het daar mee eens zijn of niet. Ook kun je reacties verwachten op je site als mensen het er niet mee eens zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor je reactie :).

Andere antwoorden (2)

Je kunt het beste wachten tot je wat meer recensies hebt. Als er alleen maar negatieve zijn kan je je misschien verdiepen waarom dat zo is en overwegen om helemaal geen reacties of recensies op je website toe te staan.

Tot die tijd kan je natuurlijk altijd aan mensen vragen om op te schrijven wat ze ervan vonden.

Als je zowel positieve als negatieve hebt gehad kan je overwegen ze beiden te plaatsen voor een eerlijk beeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor je reactie :).
Zonder de negatieve reacties vallen de goeden niet op.
Dus altijd doen.
Op mijn eigen site, had ik het zelfde dilemma, weg halen of laten staan, maar heb het toch laten staan en dat werkte later zelfs in mijn voordeel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor je reactie :).