Wie weet de titel van deze roman? Ik heb dit boek zeker 15 jaar geleden gelezen!

Verhaal speelt zich af 19e eeuw. Een Engelse vrouw gaat naar Australië om daar te trouwen met een ex-militair die een stuk land daar heeft gekregen. Op de boot naar australië zitten ook gedetineerden die in Australië hun straf uit moesten zitten. De vrouw en haar man beginnen een schapenfarm. Hun werknemers zijn gedetineerden. De man gaat na een tijd naar Europa om de wol te verkopen en de vrouw runt alleen de farm en maakt er de grootste van Australië van.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk een boek van Patricia Shaw.
Misschien "The glittering fields": een eind negentiende eeuw in Australië spelend verhaal. De hoofdpersoon, een jonge man met een eigen schapenboerderij, wordt in zijn leven gevolgd. Hij trouwt uit berekening, de schapen doen het goed, hij doet mee aan de goudkoorts en verdient veel geld, waarna hij later in de stad een echte zakenman probeert te zijn.
Bronnen:
Amadea
12 jaar geleden
Het zou ook van Colleen Mc Cullough kunnen zijn, zij heeft meerdere romans geschreven over Australië, o.a. 'de Doornvogels' , dat vooral bekend is geworden door de gelijknamige televisieserie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welk boek je precies gelezen hebt weet ik niet, maar je beschrijft het verhaal van Elizabeth Macarthur, die met haar man John in 1790 naar Australië gaat.

Wellicht dat dit gegeven je verder helpt.
rose