wat is een goeie site waar je je schrijfsels gratis kunt publiceren voor een relatief groot publiek?

Ik ambieer al een tijdje om te gaan schrijven voor openbaar publiek. Maar ik wil natuurlijk wel weten of ik ook daadwerkelijk het talent heb, of wat mensen uberhaupt wel en niet goed vinden aan wat ik schrijf.

Zijn er serieuze sites van redelijk niveau waar je voor een (relatief) groot publiek je schrijfsels online kunt zetten?
Fok.nl valt al zovast af overigens, want dat vind ik echt van niveautje scholieren. No offence voor de fokkers hier.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Geen site, maar er is een boek waarin alles staat over het vinden van een publiek voor je werk. Het is geschreven door Maaike Molhuysen, Maaike. Het heet:
Handboek voor schrijvers / Maaike Molhuysen en Louis Stiller
Uitgave: Amsterdam [etc.] : Augustus, cop. 2006.
Er staat ook informatie in over publiceren op het web.
Uit een recensie van het boek:
Honderdduizenden Nederlanders schrijven in hun vrije tijd. Voor wie echt werk wil maken van dat schrijverschap is er sinds 1997 dit handboek dat nu aan zijn vijfde editie toe is. Het is geen gids om beter te leren schrijven, maar wel een wegwijzer voor het hele traject dat je als schrijver kunt afleggen voor je je eigen boek in handen hebt. De auteurs, respectievelijk schrijfcoach en hoofdredacteur van het tijdschrift Club Schrijven, verzamelden talrijke tips, ideeën en praktijkervaringen in hoofdstukken over een groot aantal onderwerpen: van het bepalen van de eigen schrijfdoelen tot tot het deelnemen aan schrijfwedstrijden en van uitgeven in eigen beheer tot de gang van zaken binnen een literaire uitgeverij. Die informatie heeft deels eerder in afzonderlijke artikelen in Club Schrijven gestaan maar is hier overzichtelijk bijeengebracht. Ten opzichte van de voorgaande editie zijn de uitgebreide adressenlijsten vervallen (die worden via een website bijgehouden). Nieuw of uitgebreid is de aandacht voor zaken als POD-drukwerk, schrijfcoaches en publiceren op het web.

We voegen ook nog twee internetlinks toe.
(td)

Toegevoegd na 1 minuut:
O, die ene link was al door iemand anders gegeven. Die hoort bij dat boek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

de doodnormale krant, en dan ingezonden stuk? is dat geen optie?... of een column?...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee als een krant een stuk of een column publiceert ben je er al he? Het gaat mij er juist om dat ik vantevoren wil weten hoe ik schrijf, alvorens ik ga proberen te publiceren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh nu snap ik je beter... Sorry... Zet een eigen website op en doe wat controversieels, bijvoorbeeld een poll of Obama of Osama terechtgesteld moet worden? Dan heb je meteen bekendheid en zet dan daar je stukjes op... Hou je allews meteen van het begin aan af in eigen hand...
Is het geen idee een eigen site te lanceren en het hier op te plaatsen.
Breng dan vervolgens eerst je vrienden, familie, en kennissen op de hoogte en vraag hen of zij hier eens naar willen kijken en aan jou doorgeven wat ze ervan vinden? Als ze het goed vinden, zullen ze het misschien ook wel weer doorgeven aan hun kennissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed idee. Temeer omdat het lanceren / maken van sites een deel is van hoe ik mijn geld verdien.
Echter, er is een nadeel: hoe kom je dan aan je lezerspubliek. Ik snap dat je daar al een beetje antwoord op geeft door voor te stellen om vrienden en familie op de hoogte te stellen, alleen als je écht je best doet om iets moois te schrijven is dat ook wel heel erg intiem, en ik kan me voorstellen dat je door familie en vrienden ten eerste niet echt objectieve reacties krijgt, en bovendien dat ze dan dingen van je zien die ze misschien niet verwacht/gehoopt hadden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Posten op verschillende fora?
Voor misdaadverhalen bijvoorbeeld heb je het forum van http://www.ezzulia.n of
http://www.inejacet.nl/thrillerforum/ En zo heb je ongetwijfeld voor andere soortementen van boeken ook wel fora waar je je linkje op kwijt kunt (ik zelf ben onderhand wel nieuwsgierig).
Bij goeie vraag, krijg je gelijk duimpjes of juist niet :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha nou op zich is dit niet eens zo'n gek idee.
Al kan het op goeievraag.nl zelf natuurlijk niet, vanwege het beperkte aantal tekens, laat staan de doelstelling van deze site. Maar zo'n opzet als hier zou wel goed zijn ja. Dus categorieen links, en daaronder ipv vragen, schrijfsels van mensen, met daaronder een evt discussie van bezoekers/lezers. Nou Ilse Media BV, ik zou opschieten als je er met dit idee vandoor wil gaan want anders ben ik jullie voor!
www.verhalensite.com
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
super!
ik zie alleen geen journalistiek/opinie werk zoals columns. en das nou net de hoek waar ik ziek.
niettemin: +1 met kans op het beste antwoord ;)
Rieneke1
14 jaar geleden
geen journalistiek werk, maar columns staan er wel degelijk tussen hoor.
Misschien kun je je vraag beter op het forum van deze site stellen.

Hoop dat je er wat aan hebt