Wat is de titel van dit nederlandse sci-fi/avonturen boek?

Het speelt zich af in Nederland in de toekomst en het land staat volgens mij deels onder water. Er is een jongen die volgens mij per trein naar Eindhoven of iets dergelijks reist en vanaf daar verder gaat en dan een mutanten(?) kolonie tegenkomt en bevriend raakt met een van hen die een groot hoofd heeft. Verder in het verhaal worden ze achtervolgt en leert hij ook een meisje kennen en samen vluchten ze.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat zou "Niemand houdt mij tegen : een avontuur in de 22ste eeuw" van Evert Hartman kunnen zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het heeft niet geholpen, het verhogen en versterken van de dijken. In het jaar 2136 staat het laag gelegen deel van Nederland onder water. Het nog bewoonbare deel is overvol en de meeste mensen wonen dan ook onder de grond.
Richard en zijn vriend Wesley, een kloon, gaan op zoek naar twee Belgische meisjes die zijn opgepakt. Ze waren illegaal in Nederland en daar staat een zware straf op. Tijdens hun zoektocht leren Richard en Wesley een heel andere kant van Nederland kennen, de donkere kant.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankjewel dat is het boek dat ik zocht!