Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Dat heet simpelweg de schrijver van een voorwoord. Er bestaat geen speciaal woord voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat kan verschillende dingen zijn. Eerste wat in mij opkomt is een co-auteur, maar dat is niet hetgeen wat je zoekt, het kan net zo goed een journalist zijn of een verslaggever, een schrijver of schrijfster, net wat het doel is geweest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een voorwoordschrijver?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een vriend ! ( want altijd positief !).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het voorwoord in een boek noemen we in officiele termen:
Een opdracht.
Degene die de opdracht schrijft heeft geen benaming, maar wellicht was je op zoek naar het woord 'opdracht'.
Je zou deze persoon eventueel de 'schrijver van de opdracht' kunnen noemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een (voor)woordenaar
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou een inleider kunnen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is waarschijnlijk geen woord voor 'een voorwoordschrijver'. Zoiets komt wel vaker voor in een taal. Net zoals er geen woord bestaat voor het lipje waarmee je je rits omlaag kan trekken. Dat noemen we ook maar simpelweg 'het dingetje waarmee je je rits omlaag kan trekken' of iets dergelijks.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ehm... Dat lipje heet de runner ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fijn, weet ik dat ook weer :P Beetje slecht voorbeeld dan, maar er zijn dingen waar geen aparte woorden voor bestaan. Zoals de schrijver van een voorwoord (tenminste, voor zover ik weet).

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding