Welke roman speelt in Vaison la Romaine?

Ooit las ik een roman die zich afspeelt in het Franse plaatsje Vaison la Romaine. Het eerste deel in de Romeinse tijd, het tweede deel in de middeleeuwen en het derde deel in de moderne tijd. Omdat we dit jaar daar naartoe op vakantie gaan wil ik het grasg nog eens lezen. Helaas ben ik de titel en naam van de auteur vergeten. Wie kan me helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Een recente roman is "De lantaarn", van Deborah Lawrenson. Maar gezien de term 'ooit' zul je die niet bedoelen. Toch is het boek aan te bevelen, dus hierbij:

Eve wordt verliefd op de wat oudere Dom. Ze verhuist met hem naar een vervallen boerderij in de Provence. Eve ontdekt dat Dom geheimen heeft en ze gaat in zijn verleden graven. Ze stoot op vreemde verhalen over zijn ex-vrouw Rachel. Hoe meer ze ontdekt, hoe meer ze uit elkaar groeien. Ook het huis blijkt heel wat geheimen te verbergen; ze wordt er voortdurend geesten gewaar. Het verhaal wordt afwisselend verteld door Eve (in het heden) en door Bénédicte, die hier haar ganse leven woonde (in het verleden). Zo leert de lezer de geschiedenis van het huis en het dorp kennen. Het boek ademt de sfeer van de Provence; de drukkende warmte, de bedwelmende geuren en de norsheid van de bewoners creëren een bepaalde spanning. De afwisseling tussen heden en verleden vraagt in het begin enige aanpassing van de lezer. Een intrigerend boek waar de kleuren en geuren uitspringen.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Labyrinth and Sepulchre
Van Kate Mosse
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Dat zijn twee boektitels. Namelijk "Het verloren labyrinth" (Labyrinth). Het eerste deel van een trilogie die zich afspeelt in de Languedoc. En het tweede deel "De vergeten tombe" (Sepulchre). Het derde deel is nog in de maak.