Ideeën over Alice in Wonderland? (De boeken)

In Alice in Wonderland zit heel veel symboliek. Iemand die daar meer van weet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Wings Books, New York, heeft een versie met voetnoten uitgebracht: The Annotated Alice.
Misschien is dat iets voor je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Op een dag kwam Alice bij een splitsing van de weg en zag een Cheshirekat in een boom. ‘Welke weg zal ik nemen?’ vroeg ze. Zijn antwoord bestond uit een vraag: ‘Waar wil je naartoe?’ ‘Ik weet het niet, antwoordde Alice. ‘Dan’, zei de kat ‘maakt het niet uit’.

Er zijn aardig wat websites over te vinden. Hier zijn er een paar van:
http://www.artikeltjes.com/artikeltjes/363/1/Alice-in-Wonderland/Page1.html
http://www.cs.otago.ac.nz/staffpriv/hans/stories/lewiscarroll.html
http://www.meursam.nl/Alice%20in%20Wonderland-verhaal.htm
http://www.eeuwigweekend.nl/2010/02/25/alice-op-eeuwig-weekend/
Amadea
13 jaar geleden
de film 'The Matrix' is geïnspireerd op dit verhaal! als je er op let zie je er enorm veel in terug!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het boek gelezen in het Engels, maar het viel een beetje tegen, wat betreft symboliek. Ik vond Gullivers Travels veel beter in dat opzicht. Ik heb de film van Johnny Depp gezien en ervan genoten, maar de film heeft niet veel te maken met het boek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Viel tegen wat betreft symboliek, bedoel je dat er weinig symboliek inzat of dat je de symboliek die er in zat tegen vond vallen? Er zit namelijk wel veel symboliek in.
Of het aan Gullivers Travels kan tippen weet ik niet, volgens mij is dat symboliek in een heel ander opzicht, het ligt daar meer voor de hand. Wat betreft de film, daarmee ben ik het roerend met je eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien symboliek die ik niet zo 1,2,3 oppik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh ik ook niet hoor, heb alleen al flink wat na gezocht :)
De schrijver was als ik me niet vergis goed bezig met wiskunde en schaken.
Kun je op internet wel meer over vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb wel eens gehoord dat LSD een rol heeft gespeeld.

Toegevoegd na 3 minuten:
als je lsd uitspreekt = Alice