wat is mijn edgar allan poe boekje waard?

ik heb op zolder een boekje van edgar allan poe gevonden:
Een tiental verhalen, derde druk vertaald in het nederlands, uitgegeven door 'de maatschappij voor goede en goedkoope lectuur-amsterdam'
het boekje is uit 1918 met 'portret van den schrijver.'
in heel mooie staat. ik wil het denk ik niet verkopen maar ik was gewoon benieuwd.
helaas geen foto.
(komt misschien nog?)
nja,

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

bij dit soort boeken is de waarde allereerst heel erg afhankelijk van de staat waar het boekje in verkeerd. daarnaast is het erg afhankelijk of je iemand kan vinden die er in geinteresseerd is. markt voor dit soort boekjes is niet groot, maar een liefhebber wil er misschien wel een mooi bedrag voor betalen. precieze waarde is echter zo niet te geven.
11 jaar geleden
Het kan natuurlijk zo zijn dat jij een andere druk/uitgave hebt, maar als er op internet 4 en 6 euro voor gevraagd wordt (zie link) dan verwacht ik niet dat jouw uitgave heel veel meer waard zal zijn. Maar wie weet heeft iemand er meer voor over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas, ik denk niet dat je boekje veel waard is. 1918 is een lange tijd geleden, maar er zijn nog veel boeken bewaard uit die tijd. Het is ook geen eerste druk, wat het nog enigszins bijzonderder zou maken, laat staan de allereerste Engelse versie.

Zelfs de waarde van een boek van halverwege de 19e eeuw zou ik betwijfelen, hoewel het zeer afhankelijk is van de oplage, de druk en de schrijver. ;)

Groetjes,
Amfi