De site van het ISBN geeft hierover de volgende informatie:
"Er is sprake van een nieuwe druk wanneer er inhoudelijks iets is gewijzigd of wanneer de uitgave een andere verschijningsvorm heeft gekregen. Daarnaast is er sprake van een nieuwe druk zodra er een andere of nieuwe uitgever verantwoordelijk voor de uitgave. Van een nieuwe oplage is sprake als er ongewijzigd wordt herdrukt."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Oplage betekent onveranderde herdruk.
3e oplage is waarschijnlijk de derde keer dat er een order is gedraaid.
11 jaar geleden
Tussen verschillende drukken/oplages van een boek zit geen verschil. Pas als er sprake is van een nieuwe editie zullen er verschillen zijn, maar dat staat over het algemeen in de volledige titel van het boek
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij kan er bij een nieuwe druk ook al sprake zijn van inhoudelijke wijzigingen. Zie verder mijn antwoord.