Boek geschreven

Ik ben 13 jaar en heb een boek geschreven (klinkt miss raar)

ik heb het kennissen laten lezen, ze zeiden allemaal dat ik het naar een uitgever moest brengen, (niet omdat ze mij kennen en aardig willen doen, nee ze menen het)ik vind het wat raar, maar schrijven is echt alles voor me, kheb veel meegemaakt en mijn fantasie is oneindig, ik kom 31 maar ook al in een tijdschrift over schrijven,

is het slim om mijn boek naar een uitgever te brengen?
zo ja, hoe pak ik dat aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar schrijf je over? al je een 12 jarigen verhaal schrijft ben je bij kluitman aan het juiste adres. succes hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik schrijf over een tweeling, het zijn 2 meisjes, het ene meisje is overleden bij de geboorte, dat weet de andere niet, want het is een familie geheim. De vader van het (overlevende) meisje is haar schoolhoofd, en de vriend van haar moeder (waarvan ze dus denkt dat het haar vader is) is niet haar vader, en ook dat weet ze niet.
tis heel ingewikkeld uit te leggen.
haar overlede zusje duikt in haar dromen op etc. het is gewoon voor mijn eigen leeftijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klinkt leuk Margrietje! Ik hoop dat het je gaat lukken!!!

Het beste antwoord

Ik weet niet waar je woont, maar in Amsterdam is een kinderboekenwinkel, de eigenaresse is Rietje Nivard. Zij heeft elke dinsdagochtend een kinderboekenrubriek op Radio Noord Holland. Die vrouw is zo vreselijk goed en enthousiast, zij weet werkelijk alles van kinder- cq jeugdboeken, zij recenseert ook wekelijks boeken. Als ik jou was zou ik eens contact met haar opnemen. Heb even geen e-mailadres paraat, maar als je googelt op Kinderboekenwinkel, Rozengracht, Amsterdam, vind je het wel. En misschien horen we dan een recensie van jouw boek op RTVNH!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je dank je dank je!
ik laat het wel weten!! ik moet nog ff wat dingen aanpassen, maar het lukt wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
trouwens hoe lang gaat zij dit nog doen??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen idee, maar zij heeft er zoveel plezier in, dat ik me niet kan voorstellen dat zij ermee stopt!

Andere antwoorden (3)

Het beste zoek je een uitgeverij die gespecialiseerd is in het gebied waarover je schrijft.

Hieronder een interessante site hierover:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het eerst door je leraar nederlands laten lezen. Hij zal het het beste kunnen beoordelen. Voor de rest hangt het van het verhaal af welke uitgeverij je zou moeten benaderen. Als je het opstuurt zou ik het nu, als je nog jong bent, doen, want dan is de kans op uitgave een stuk groter.
Ik vraag me toch af of ze bij uitgeverijen wel alle boeken lezen die binnenkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja natuurlijk is het slim, als jij je er goed bij voelt!
www.boekscout-yo.nl is een uitgever die boeken van jongeren uitgeeft.