Waarom hebben sommige boeken twee ISBN nummers?

Ik registreer een heleboel boeken op bookcrossing.com
en stuur ze dan op reis.
Bij het registreren vul je ook een ISBN nummer in, maar sommige boeken hebben er daar twee van, zoals
ISBN: 9057134470
ISBN13: 9789057134470

Hoe komt dat? Waarom is dat? En welke is eigenlijk geldig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.9K

Het beste antwoord

Het ISBN is een uniek nummer dat aan elke uitgave wordt toegekend. Voorheen bestond het ISBN uit 10 cijfers, maar per 1 januari 2007 zijn alle ISBNs omgezet naar 13 cijfers.

U kunt eventueel een ISBN10 naar ISBN13 (of andersom) omrekenen op www.isbn.org
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ze zijn allebei geldig, maar de 10 cijferige zijn op en daarom is overgestapt op 13 cijferige. 10 cijferige kun je omrekenen naar een 13 cijferige, vandaar de twee nummers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buiten het 10 of 13 cijferige ISBN kan het zijn dat het boek meerdere verschijningsvormen heeft, bijv.: hardcover, paperback of ebook. Voor iedere verschijningsvorm is een apart ISBN nummer. Sommige uitgevers zetten al die ISBN nummers gewoon in het het (e)boek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit klopt ook.
Maar in dit geval gaat het om twee ISBN nummers
die door Bookcrossing.com gegeven werken.
Toch plus.