Wie weet goede boeken om te lezen op vakantie?

Op vakantie lees ik ieder jaar erg veel. Omdat mijn vakantie er weer aan zit te komen is het weer tijd om boeken te kopen/lenen!

Ik ben op zoek naar enkele boeken uit 2 categorieen. Ik wil graag een biografie van een bekende sporter of een bekende artiest lezen.
Daarnaast ben ik op zoek naar een spannend boek in de stijl van Dan Brown (wellicht het verloren symbool??).

Zijn er mensen die tips hebben???

Toegevoegd na 19 minuten:
Toevoeging n.a.v. 1e antwoord. Ik heb de millenium-trilogie gelezen, ook heb ik het bernini mysterie, de da vinci code en de delta deceptie al gelezen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ItisILeClerc
12 jaar geleden
kun je dat niet beter thuis doen?
dat is stukken goedkoper

Antwoorden (8)

Ken je de Millennium trilogie al, dit zijn hele spannende boeken;
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was er al bang voor ;-)
Ken je ook de boeken van Suzanne Vermeer; http://www.boekmeter.nl/author/1159
als je de da vinci code mooi vindt zul je de boeken van Romain Sardoe: "Vergeef ons onze schuld" en "verlos ons van het kwaad" ook mooi vinden
Of het labyrinth van Kate Mosse
anneliez
12 jaar geleden
Lance Armstrong heeft enkele boeken geschreven over zijn fietscarrière en kankergenezing.
It's Not About the Bike: My Journey back to Life (2000; in het Nederlands verschenen als Door de pijngrens)
Every Second Counts (2003; in het Nederlands verschenen als Elke seconde telt)
Lance Armstrong, Images Of A Champion (2006)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind de boeken van auteur James Rollins wel lekker voor de vakantie. Sommige ervan hebben ook wel iets weg van de 'Da Vinci Code' in de zin van raadsels, mysteries en natuurlijk de helden die het allemaal ontrafelen.

De leukste biografie die ik van een sporter heb gelezen is 'je gaat het pas zien als je het doorhebt' van Pieter Winsemius. Aan de titel kun je al horen. Het is een verhaal over Johan Cruyff.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"De Pegasus connectie" van "Gregg Loomis"
"Het Juvenalis Dilemma" (Digital Fortress) van "Dan Brown"
"Het Sixtijnse geheim" van "Philipp Vandenberg"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede auteurs die in dezelfde stijl als Dan Brown schrijven zijn wat mij betreft:

Katherine Neville met het boek De acht.
James Rollins: Steen der wijzen.
Tom Harper: De verloren tempel
Elizabeth Kostova: De Historicus
Mark Alpert: Het einstein enigma

Kun je weer even mee verder. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De boeken uit de Lord Of The Rings reeks, inc. The Hobbit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
''De huis tussen de rotsen'' is ook een leuke en spannende boek om te lezen ,ik zal je een ding verklappen,het gaat over een meisje die een mysterieuze huis tegenkomt.