we moeten bij engels een presentatie geven over deel 2 tot 5 van harry potter. originaliteit word zeer gewaardeert. wat zouden we hierbij kunnen doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf iets verzinnen!

Antwoorden (8)

Als je alle delen hebt gezien of gelezen, dan kun je deeld voor deel de delen samenvatten, ook kun je erbij vertellen hoe de film nu is ontstaan, wie de bedenker van de film is.
Hoofdzaken uit het verhaal halen en opschrijven etc. Er is zoveel te bedenken.
Wie de acteurs in het echt zijn kun je ook nog vertellen, leg ook de samenvatting goed uit zodat iedereen een beetje begrijpt waar het nu over gaat, en maak een werkstuk zeker niet te kort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak een mooie powerpoint op de computer met als thema magie. Dus veel sterren en toverstokjes! Zo heb je een originele presentatie over iets wat iedereen verteld :) spring je er wel uit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zelf niet zo bekend met Harry Potter, maar heb mensen wel horen zeggen dat er een bepaald boodschap in het verhaal zit voor de jeugd. Dus sinds je origineel moet wezen, kun je misschien vertellen wat het voor jou persoonlijk heeft betekend, heeft het je visie op vriendschap of dood veranderd ofzo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uhm ik ben zelf leerling uit havo 4, onze lerares vind ook dat we orgineel moeten zijn, misschien kan je je verkleden als 1 van de personen uit harry potter XD? of je kan iets meenemen voor je klasgenoten (eten ofzo) dat dan wel met het thema te maken heeft ;P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stukje van de films laten zien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trek een vergelijking tussen de fantasiewereld van HP en de werkelijkheid. Wat je van HP kan leren etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een paar ideetjes:
- Powerpointpresentatie met stukjes uit de film en/of geluidsfragmenten (zoiets als deze: http://209.128.81.248/view/3a4b9-NGY2N/Harry_Potter_flash_ppt_presentation)
- Boterbier maken voor je klas
(het recept staat op: http://www.zweinstein.nl/forum /view/id/2396/d/recept-boterbier)
- iets vertellen over de magische wezens uit harry potter en welke je zou willen zijn
- Harry potter quiz
(op http://members.chello.nl/h.kip/HP/quiz/index.html vindt je een quiz )
-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kom verkleed als de hoofdrolspelers en de gene die als bv harry verkleed is vertelt over een ander karakter van het verhaal en andersom. speel een stukje uit het boek na, een grappig stukje, met tekst uit het boek.....Hou de humor erin, werkt meestal ;-P