Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Zoals al aangegeven is: wanneer je schrijfselen tijdloos zijn. Maar bovenal denk ik dan wanneer je door jouw werk de wereldvisie van eender welke lezer beïnvloedt tot verandering. Dat is tevens een van de criteria die gehanteerd worden om het onderscheid tussen Literatuur en literatuur (lectuur) aan te brengen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je elke week een nieuw boek op de planken hebt liggen en dat elke nieuwe uitgave van je hand een bestseller wordt, dan ben je een literair genie...

Of als je een Nobelprijs voor literatuur in de wacht sleept op basis van één boek, dan ben je een literair genie...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedere week een nieuw boek?! Jij weet niet hoe lastig schrijven is zeker!
Aan de ene kant is dit een meningvraag: Wat ik een literaire genie vind, hoef jij geen literaire genie te vinden. Het ene boek kan ik niet wegleggen en jij stopt na 30blz (bijvoorbeeld), of andersom.

Aan de andere kant is dit een feitvraag: Ik denk dat je in het algemeen een literaire genie bent als veel mensen je werk (positief) kennen en je één of meerdere prijzen hebt gewonnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een literair genie ben je wanneer je literaire werken schrijft die niet alleen door tijdgenoten worden gewaardeerd, maar die ook vele jaren later nog als hoogstaande literair werken gezien worden. Bijv. William Shakespeare was een literair genie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je literatuur schrijft en je IQ is hoger dan 150.
(Lees meer...)
rose
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding