Jeugdboek eind 70er jaren. Wat is de titel? Bloed van de duivel?

Vroeger heb ik een spannend boek gelezen. Nu ik zelf een zoon heb, wil ik het gaan voorlezen, maar ik weet de schrijver niet meer. Hoe het boek heette weet ik ook niet meer, maar ene van Everdingen was de slechterik en het zoontje van een verbrandde heks de hoofdrolspeler. Zijn moeder werd in het eerste hoofdstuk verbrand, maar was wel verdoofd door een vergiftigde oliekoek. Het speelde in de middeleeuwen. Wie weet meer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

De schrijver van het boek wat je bedoelt is Henk van Kerkwijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je geeft het antwoord zelf toch al?
'Het bloed van de duivel' van Henk van Kerkwijk lijkt ontzettend veel op wat jij beschrijft. De eerste druk komt uit 1973.