Ik zoek de titel van een boek dat zich handelt over een computer die op hol geslagen is in een pretpark en probeert de bezoekers te vermoorden.

Het boek moet geschreven zijn voor 2001 (heb het eens uitgeleend in de bibliotheek rond die tijd) en is waarschijnlijk geschreven door Dean Koontz maar kan ook door iemand anders geschreven zijn. Een bepaalde scene speelt zich af in een spookhuis waar de wagentjes doodskisten zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Droomland / Garfield Reeves-Stevens. Amsterdam : De Boekerij, 1992. ISBN 90-225-1335-1
Een vreemd wezen dat bestaat van angst en doodsstrijd wordt al eeuwen door één familie 'gehoed' en door moorden gevoed. Op de plaats waar het slaapt is nu een pretpark aangelegd. Het Wezen ontsnapt naar Droomnet, de supercomputer van het park. Na enkele onverklaarbare ongelukken wil parkbeheerder Winston Droomnet uitschakelen, maar zijn bazin Fitzgerald werkt hem heimelijk tegen, omdat zij de computer aan chanteurs moet uitleveren. De laatste Hoedster van het Wezen overtuigt Winston en zijn helpers van het gevaar. Intriges en reddingspogingen doorkruisen elkaar en op de openingsdag valt nog een aantal slachtoffers, vóór het Wezen uit de computer wordt bevrijd en oplost in het niets.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Rollercoaster? Daar staat me nog wel iets van bij ...
13 jaar geleden
1 van de bronnen hoop ik?

Toegevoegd na 4 minuten:
schermerogen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klinkt heel erg als 'Westworld', een film die waarschijnlijk wel 'verboekt' is. Geschreven door Michael Crighton.