Worden de lege bladzijden in een boek ook bij het aantal pagina's geteld?

Ik zet zojuist een aantal boeken op Marktplaats, en kwam op deze vraag. Ik ben er zelf (nog) niet achter gekomen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Daar is geen enkele officiele regel voor, en het zal bij ieder boek weer anders zijn. Om dat nog even te controleren, heb ik 3 volstrekt willekeurige boeken uit mijn kast gehaald. Dit is het resultaat: Boek 1: Alle lege bladen, kaft, voorwoorden, indexen, inhoudsopgave, en half beschreven bladen worden niet meegerekend. Paginanummering begint bij de werkelijke inhoud met 1. Boek 2: Alles wordt meegeteld, zelfs het kaft, en de werkelijke inhoud begint op pagina 11. Boek 3: Alle beschreven en half beschreven pagina’s worden meegeteld, maar alleen kaft doet niet mee, en de 2 pagina’s die leeg zijn ook niet.

Ja, ook de lege bladzijden worden meegeteld. Bij sommige boeken zelfs ook de kaft.

Dit doen ze om het juiste aantal aan te geven. Als je het telt zonder nummers moet je het ook kunnen vinden bijvoorbeeld.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100