ik zoek een goede uitgeverij voor een politieroman (zonder risico)

Toegevoegd na 6 dagen:
ik ben op zoek naar een uitgeverij die beginnend schrijvers wil helpen met het uitgeven van boeken
ik heb reeds 2 boeken geschreven (oneira + achterlijke westerling) en uit gegeven bij free musketeers
nu heb ik ook een serie boeken (3x) met telkens 50 korte verhalen, anekdote, kritieke en wetenswaardigheden geschreven onder de titel flarden. ook hiervoor zoek ik een uitgeverij

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Je zou de Fontein kunnen proberen. Was ook de uitgever van Baantjer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ je bent me net voor
boekscout.nl
lulu.com
13 jaar geleden
Er zijn vele uitgeverijen in Nederland, maar de vraag is of ze zitten te wachten op een manuscript van weer een nederlander die denkt een boek te kunnen schrijven (sorry, misschien een beetje sarcastisch gesteld, maar ik weet dat uitgeverijen heeel veel manuscripten per jaar toegestuurd krijgen en dat er maar heel weinig echt gepubliceerd gaan worden door hen, dus bereid je in ieder geval voor op een teleurstelling).

Wat wel een idee is is het Tenpages-concept.
http://www.tenpages.com/

Hier kun je een deel van je manuscript plaatsen en bezoekers van de site kunnen dan aandelen in je boek kopen.
Bij verkoop van 2000 aandelen wordt je boek gepubliceerd.
Je weet dan ook direct dat er een (groot) aantal mensen is dat getriggerd is door wat ze al van je boek gelezen hebben en het is dan ook aannemelijk dat ze dat boek aanschaffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gelijk C4th, voor beginnende schrijvers is (helaas) het circuit van 'normale' uitgeverijen niet meer de weg om te gaan (behalve misschien kleine uitgeverijtjes die plaatselijk talent een kans willen geven). Die willen zich ook 'indekken' met hun beperkte quota van uit te geven boeken en gaan voor schrijvers die zich 'bewezen' hebben... Die 'tenpages' lijkt een verfrissende tussenvorm tussen de reguliere weg en (vaak wat kostbaar) zelf publiceren. +
Probeer het eens bij freemusketeers of boekscout. Bij hen heb ik 2 boeken uitgegeven. Ze werken met het 'printing on demand' systeem, dus bij bestelling printen ze pas. Zo lopen zij geen risico op overdruk.
Zelf loop je ook geen risico omdat de uitgeverij de boeken in eigen beheer uitgeeft, je krijgt wel iedere jaar je royalties over de verkochte boeken.
Een goed manuscript, een paar weken werken aan de laaste puntjes en wat reclame maken voor je nieuw uit te geven boek... je zult binnen een paar maanden je eigen boek in handen hebben.
Mij is het goed bevallen... ik schreef dan ook niet om veel winst te behalen uit mijn boeken, maar om een doelgroep te bereiken, naam te maken en een goede basis te leggen voor mijn schrijfcariere.
succes!