Welke thriller kan ik lezen waar veel termen uit het latijn gebruikt worden zoals (quarantaine, pathogeen, latent, etc)?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
Ik vermoed de Da Vinci Code, maar heb het boek zelf niet gelezen.

Antwoorden (1)

De Naam van de Roos.
Dat vond ik één van de leukste aspecten van het -overigens fenomenale- boek ; - proberen het Latijn eerst zelf te vertalen voor ik achterin in de vertaallijst ging "controleren". Astrix en Obelix overigens ook, maar makkelijker (en zonder vertalingen helaas, en vroeger hadden we geen internet, dus dat was woordenboekenwerk).

De termen die jij noemt zijn overigens vooral medisch ; dan zou ik het wellicht meer zoeken bij Robin Cook en andere medische thrillerschrijvers (ook zonder Latijn aan te bevelen), maar er staat me zo niet van bij dat er ook echt veel medische terminologie IN zit ; wellicht omdat ik daarmee dermate bekend ben dat het me niet eens opvalt. En die terminologie heb ik vooral opgepikt door veel non-fiction te lezen over ziektes en aandoeningen (en biologie en anatomie ; de oude studieboeken van mijn moeder heb ik als kind verslonden).