literair niveau ik omhels je met duizend armen

Voor school moeten wij literaire boeken lezen van Nederlandse schrijvers.
Je moet kiezen tussen A B of een C boek.
A staat dan voor lichte literatuur b moeilijker en c is echt droge literatuur ( a tot c is eigenlijk moeilijkheidsgraad indicator)

Nu moest ik van school nog een B boek lezen
Ik vroeg me af: Is het boek Ik omhels je met duizend armen een B boek? Of is dit a??

Toegevoegd na 18 minuten:
Ik ook van jou van ronald spreekt me ook wel aan
Iemand die hier het niveau van weet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zit in 4 havo ik heb de aanslag al gedaan.
Over ik omhels je met duizend armen waren veel boekverslagen te vinden dat is voor mij ook makkelijk als ik zelf ook een boekverslag moet maken. Zijn er andere B boeken de leuk zijn en waar veel boekverslagen over te vinden zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is De donkere kamer van Damocles een b-boek. Me dunkt dat je leraar een lijst met classificaties ter hand gesteld moet hebben.

Antwoorden (2)

Ben niet bekend met de niveaus van boeken. Ik moest 21 punten halen aan literatuur. Ik had er een hekel aan. Maar ik zeg wel lees iets wat je boeit. Als je iets gaat lezen wat je niet boeit word het lang en vervelend. Liever 2x een c dan 1x een saaie b of zoiets
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bespottelijk die 'verplichte' boekenlijsten. Het duurt zeker zo'n 15 jaar voor je weer lol hebt un t lezen van romans van ned schrijvers.
Ik zou een boek lezen welke je leuk vind, het verhaal je aanspreekt. Boeken van Giphart zijn over t algemeen leuk om te lezen. Zo ook Zwagermann. Over hoertje op de Wallen.

Ik zou tegen je leraar Nederlands zeggen dat je bezig bent met Harrie Mulisch's 'Ontdekking van de Hemel' en vragen tot welk hoofdstuk hij/zij is gekomen.

Boek indelen in A, B of C categorie en/of bepalen of het zware of lichte literatuur is... Ik zou openlijk in de klas zeggen tegen de betreffende leraar dat dit ZO 1943 is. Vragen wie er in deze 'Cultuurkamer' zitting hebben en wanneer de eerstvolgende boekverbranding plaatsvind. En fijntjes opmerken dat JIJ WÉL wordt/bent uitgenodigd bij het eerstkomende boekenbal.